Параграф22 Daily

§22 Новини

2 млн. лева са дълговете на "Градски транспорт", закъсняват заплатите на шофьорите

2 милиона лева са задълженията на „Градски транспорт ЕАД“ към момента, каза за Радио Варна изпълнителният директор на дружеството Злати Златев. Сумите са натрупани за последния месец и половина. Основната причина е увеличението на цените на горивата. С 30 процента за последните десетина години са поскъпнали всички разходи по обслуужване на автобусите, а билетът остава същия, коментира Злати Златев. Закъснението в час пик е средна 15-20 минути, което също генерира загуби. Те се дължат и на електронните билети, които са по 10 линии, но средствата все още не се превеждат на "Градски транспорт ЕАД".

За първи път от поне 6 години дружеството не е изплатило на сто процента заплатите за септември. Служителите са взели 80 на сто от изработеното и се надяват до дни да получат цялата сума.

Най-големият проблем е липсата на млади водачи. В момента се търсят поне 30 шофьори. Само 2-ма са се включили в безплатното обучение, организирано от дружеството, след което трябва да седнат зад волана по градските линии на Варна. Средната заплата за водачи е 1 200 лева бруто, уточни още Злати Златев.

За обслужване на всички линии Градски транспорт се нуждае и от десетина съчленени автобуси, които могат да бъдат осигурени след минимум 2- 3 месеца. В момента дружеството разполага със 160 автобуси, от които са 60 стари, част от които са в основен ремонт.

Граждани зададоха десетки въпроси на изпълнителния директор на Градски транспорт по време на заседанието на Постоянната комисия по транспорт към Общинския съвет във Варна. Беше взето решение малък автобус да обслужва част от квартала като ползването му ще е безплатно до прикачването на транспорт на спирки, където пътуват тролеите.

Съветниците предложиха да се удължи на 90 минути времето за електронните билети докато има ремонти в града. Валидизатори съществуват по 10 линии, но те не са собственост на Градски транспорт.

На следващо заседание на комисията ще има представители на всички комисии и институции, които имат отношение към транспорта.

Facebook logo
Бъдете с нас и във