Параграф22 Daily

§22 Новини

40 камери ще следят за нарушители в бус лентите в София

40 камери за контрол по бус лентите слагат от Столична община на 7-те отсечки в София. Те трябва да са готови до края на месеца, съобщи зам.-шефът на Пътна полиция в София Любомир Костадинов, сочат медиите. Досега контролът в тях се осъществява от катаджии, тъй като камерите за скорост не могат да бъдат ползвани за такива нарушения. Новите устройства няма да снимат само нарушителите, а всички. След като бъдат отсети всички прегрешили, снимките с тях се ще изпращат към Пътна полиция, където ще се налагат глобите. Така и контролът ще стане денонощен. Снимачките ще са по няколко на всяка отсечка за автобуси.

Такива ще има на следните места: бул. “Цариградско шосе”, бул. “Сливница” - от Сточна гара до бул. “Петър Дертлиев”, бул. “Данаил Николаев”, бул. “Александър Малинов - от бул. “Андрей Сахаров” до “Цариградско шосе”, бул. “Евлоги и Христо Георгиеви” - между “Черни връх” и “Драган Цанков”, бул. “България” - между “Гоце Делчев и “Пейо Тодоров” Има и една обособена зона на бул. “Константин Величков”, между бул. “Сливница” и бул.“Възкресение”. Там автобуси, тролеи и трамваите се движат в средната лента по линията на железницата и са отделени със заградителни съоръжения. 3133 са глобените през миналата година за шофиране в бус лентите. Те са платили по 50 лв. за нарушението. От началото на годината до средата на май са санкционирани 1665 шофьори.

Масово хората зад волана се оправдават, че не виждат маркировката, защото се е изтрила. Шофьорите на междуградските автобуси нямат право да се движат в специалните ленти, което много от хората не знаят. Маршрутките също не могат да се възползват от тях. “Най-много са нарушителите сутрин по бул. “Цариградско шосе” след Орлов мост до Плиска”, казва инспектор Костадинов. В края на работния ден най-много се кара в бус лентата на бул. “Сливница” в посока кв. “Люлин”. Засега няма нито един, който да е карал в обособената отсечка на бул. “Константин Величков”. Тя обаче е преградена и вероятно затова шофьорите не я ползват. Нарушението създава предпоставки и за други ситуации на пътя. “Лошото е, че шофьорите не гледат забраните и създават още тапи, защото, като влязат в бус лентата при задръстването, няма как да излязат. Така отиват на кръстовището със съвсем друго направление на движение. Така стават проблеми, които водят до конфликти, катастрофи, разправии между гражданите”, коментира.

Facebook logo
Бъдете с нас и във