Параграф22 Daily

§22 Новини

Димитър Маргаритов: „При онлайн резервациите на почивки да се следи за добавяне на допълнителни такси или мъгляви формулировки”

„Препоръчваме на потребителите да търсят директният контакт с този, който стои отсреща при извършването на резервацията, за да може с изясняване и с въпроси да се установи наистина какво се включва и какво се заплаща реално”, даде съвет председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в рубриката на Георги Георгиев на „На твоя страна” по Нова ТВ.

В сезона на летните отпуски тв екипът търси отговори на въпросите: Лъжат ли ни хотелиерите при резервиране на морската ни почивка? Възможно ли е да платим два пъти за една и съща услуга – първо докато резервираме ваканцията си, а след това и на място – в хотела? Когато запазваме стая през онлайн платформа директният контакт е по-труден, тъй като повечето резервационни системи са автоматизирани? „Важно е потребителите внимателно да следят в менютата и прозорците, които вървят в хода на резервацията, дали някъде не се добавят допълнителни разходи или някъде не са направени мъгляви формулировки”, обяснява председателят на КЗП.

Подвеждащите оферти можем да разпознаем и по цената. „На нереално ниски цени се обещават много на брой услуги и на много високо качество във висококатегорийни обекти. Това трябва да бъде една „червена лампичка” за потребителите”, предупреждава Маргаритов. „Когато говорим за ол инклузив, нека да внимават и с формулировките, които могат да бъдат добавени към това словосъчетание, като „ултра”, „хипер”, а да се окаже, че всъщност няма нищо изключително”, обръща внимание още той.

При резервиране през туристическа агенция е полезно да се знаят някои правила. Например, че агенцията няма право да променя съществени елементи на почивката за срок по-кратък от 20 дни преди старта на пътуването, за цената – 10 дни. Случаите, в които цената може да бъде увеличавана, са поскъпване на транспорта, промяна във валутния курс и увеличаване на основни такси. Тогава потребителят има право да приеме новата цена, което се удостоверява с подпис на анекс към сключения договор, или да се откаже от пътуването, без да дължи неустойки. „Хубаво е да се потвърди резервацията, да се носят всички онези документи или включително информация, която се съхранява в електронен вид”, напомня Маргаритов.

Според цитираните в репортажа данни 56 % от българите запазват стая през интернет. Най-често хора в активна възраст – между 22 и 48 год. – от големите градове. По-рядко използваме услугите на туроператор. А едва 16 на сто от българите правят ранни резервации – от този за следващия сезон.

Facebook logo
Бъдете с нас и във