Параграф22 Daily

§22 Новини

Граждани сигнализират за опасно обезопасяване по улиците

Опасни, декоративни или обезопасяващи са колчетата, поставени на повечето спирки в София? Комисията по транспорт в местния парламент започва проверка по сигнал на гражданин. Колчетата бяха монтирани като мярка за безопасност, след като преди шест години пиян таксиметров шофьор уби двама и рани 11 на спирка на бул. „Цариградско шосе”, сочи Нова Тв.

Кардиологът д-р Любен Гуляшки също смятал, че колчетата са поставени за добро. „Защото си мислех, че е нещо, което се прави, за да предпази хората, а после се оказа декорация”, каза д-р Гуляшки. Преди 5 години той вижда откъртено колче и пуска сигнал в общината, че обезопасителите са опасни. „Тези колчета създават едно изкуствено усещане за безопасност у хората, те си мислят, че колчетата ги предпазват, а това не е така. Крепят се на четири арматури. Ако някое колче излети, може да убие някого”, заяви д-р Любен Гуляшки.

Сигналът на доктора получава неясен отговор и потъва, докато в началото на тази година той не пуска нов. И получава отговор – признание от зам.-кмета Дончо Барбалов, което гласи, че колчетата са антипаркинг елементи със сигнална лента, която да предупреждава, че има пешеходци. Преди седмица 44-годишният Георги Филипов и 10-годишният му син едва не са пометени от кола, докато чакат на спирка в подлеза на НДК. Пред очите им автомобил губи контрол, удря се в ограничителите за лентата на тролея, прелита през колчетата и по чудо не пада върху тях. „Колата просто излетя като ракета във въздуха и ние бяхме единствените на пътя й”, разказа бащата.

Колчетата са смачкани от тежестта на колата, а Филипов е благодарен на късмета си. Синът му е невредим, а той е със сравнително леки травми по краката. „Имаше няколко секунди, в които бяхме едно цяло - колата и аз. Такъв късмет едва ли ще се повтори. Това място е опасно. Автомобилът успя да прескочи колчетата”, каза още Филипов.

До дни Транспортната комисия към общината ще разгледа сигнала за колчетата по столичните спирки, като ще се обсъжда и смисълът от тях. Според зам.-председателят на комисията по транспорт в СО Калоян Паргов е важен въпросът защо колчетата се използват за антипаркинг, а не са такива, които да възпрепятстват инциденти. „От Транспортната комисия ще поискаме да се произнесе по-отговорно към проблема. Може да ги сменят с други, които да спасяват човешки животи”, каза още общинският съветник „Комисия за контакт с гражданското общество” Марта Георгиева.

Експерти към Столичната община обаче казват, че колчетата, макар и декоративни, са полезни. „Те подобряват пасивната безопасност, тъй като предотвратяват паркиране на спирката, подобряват видимостта”, заяви директорът на „Управление и анализ на трафика” Димитър Петров.

Facebook logo
Бъдете с нас и във