Параграф22 Daily

§22 Новини

Замериха реалния пробег на 8 електромобила

Специализираното британско издание What Car? направи тестове за измерване на автономния пробег в реални пътни условия на няколко електромобила. Това британците са направили по своя методология, като е-колите са се тествали на един и същ участък от пътната мрежа. Ще отбележим, че тези резултати са от пролетта, т.е. при доста по-ниски температури от сегашните, но резултатите са доста интересни.

Първото място в класацията е за Hyundai Kona Electric с батерия с капацитет 64 kWh (мощност 201 к.с.). С едно зареждане корейският модел е изминал 417 км. Второто място е за Jaguar I-Pace (избран за Автомобил на годината в Европа) с батерия с капацитет 90 kwh, чийто пробег в реални условия е замарен на 407 км. В аналогичен тест през 2018 г. i-Pace бе лидер, но тогава го нямаше корейският му конкурент. Голям плюс за модела е фактът, че той притежава функция за експресно зареждане, когато гарантира 80% заряд на батерията за 46 минути.

Корейската доминация се затвърждава от Kia e-Niro (батерия с капацитет 64 kWh), изминала също 407 км, колкото и Jaguar I-Pace. Едва на четвърто място идва Tesla Мodel X 100D (100 kWh), която е изминала 375 км.

Петата позиция отново е за Tesla — Model S (батерия с капацитет 75 kWh), изминала с едно зареждане 328 км. Model S се появи през 2014 г. и измени облика на електромобили (че дори и на цялата индустрия). На бързозярадна станция батерията се зарежда на 80% за половин час, но в домашни условия му трябват 11 часа, за да се напълни батерията.Audi e-tron е на шеста позиция, който е изминал 316 км с един пробег. Батерията на модела е с капацитет 95 kWh.

Стъпка зад него е BMWi3 120Ah, изминал в реални условия 266 км. На 50kW бързозарядна станция моделът се нуждае от 42 минути, за да напълни батерията на 80%. Осмата позиция отново е за Hyundai Kona Electric, но с малката батерия с капацитет 39 kWh. Тя е осигурила автономен пробег от 254 км.

Facebook logo
Бъдете с нас и във