Параграф22 Weekly

§22 Седмичник

БСП, НДСВ И ДПС ЗАРАБОТИХА КАТО ВЕЛИКО НАРОДНО СЪБРАНИЕ

Докато слуша човек парламентарните дебати около третия ремонт на конституцията, през ума му като късо съединение протича само една мисъл: Я, с какви млади, напористи и непорочни депутати е пълно 40-ото Народно събрание? И наистина, от думите на юристите в БСП и НДСВ, но и от експертите на Петър Стоянов (СДС) и Иван Костов (ДСБ) прозира толкова дълбока загриженост към европейските съдбини на България и такова искрено съжаление за пропуснатите възможности, че най-вероятно инспекторите на Европейската комисия (те пристигат за последната партньорска проверка на 20 февруари) вече са се разплакали от умиление. И тъпчат ли тъпчат в куфарите си не топли дрехи и здрави обувки, а носни кърпи от всякакъв вид - хартиени, памучни или от коприна.
Колкото до депутатите от останалите парламентарни групи, при тях реформаторско израстване и еволюция не се забелязва. Хората на Ахмед Доган по традиция мълчат и се обаждат само тогава, когато трябва да покажат на колегите си кой всъщност командва парада под формата на парламентарен балансьор. Народните представители от Българския народен съюз си имат дертове от лидерско естество и затова предпочитат да се занимават със сексуалната и патриотичната ориентация на обществото и неговия политически елит. А за юнаците на Волен Сидеров е по-добре да не отваряме приказка, защото те с нищо не са подсказали досега, че знаят за какво са в Народното събрание.
Неведнъж Параграф 22 е писал, че изглежда несериозно медиите да учат на законодателен ум и разум експертите, изпратени от народа в парламента с едничката мисия да творят закони. Неведнъж обаче досега се е налагало Параграф 22 да хваща нормотворците в крачка, т. е. да им доказва, че те или не познават действащата нормативна уредба, или изобщо не се вълнуват от нейното съдържание. И си я карат така, както повеляват партийните и корпоративните им интереси в момента.
Нещо подобно се случва и с третия ремонт на конституцията в два от основните й раздели - за съдебната власт и за Народното събрание. Широко рекламираните изменения, разработени от специално създадена временна комисия, начело със заместник-председателя на парламента Любен Корнезов, и внесени в парламента на 22 декември 2005 г. от 109 народни представители от управляващото мнозинство, са общо седем.
Според авторите на законопроекта тези поправки отговаряли на европейските изисквания за ускоряване на съдебната реформа, щели да направят работата на магистратите по-прозрачна и да въведат принципи за контрол над дейността на съда, прокуратурата и следствието. И, за да изглежда всичко като истинско, в мотивите си вносителите на проекта за ремонт на конституцията казват: Промените се предлагат в резултат от извършена оценка на действащи конституционни текстове и на отчитане на натрупаната практика по тяхното прилагане. Тяхната основна цел е да се подобри взаимодействието между органите на законодателната, изпълнителната и съдебната власт с оглед на по-добрата защита правата на гражданите и на противодействието срещу престъпността и корупцията. Независимостта на съдебната власт се запазва с оглед на нейното обществено предназначение, но без да се откъсва от другите власти на държавата.
Твърдения, които не само са много далеч от истината, ами въвеждат в тотално заблуждение българското общество, Европейската комисия и Европейския съюз. Първо, защото съществуващите механизми за парламентарен контрол върху работата на съдебните органи не са използвани нито веднъж от приемането на конституцията през 1991 година. И второ, защото в България не съществува единна методология, по която МВР, следствието, прокуратурата и съдът да отчитат свършеното от тях и въз основа на която да анализират причините за пропуските в работата си.

Facebook logo
Бъдете с нас и във