Параграф22 Weekly

§22 Седмичник

КОВАТ НОВ КАФЕЗ ЗА НИКИ ПИЛЕТО

Началото на края на мегаразследването срещу небезизвестния контрабандист Николай Методиев-Пилето и съучастниците му най-сетне се видя. След четиригодишни мъки Софийската градска прокуратура (СГП) е започнала да предявява материалите по делото на обвиняемите.
Процесът обаче ще отнеме доста време, понеже в аферата с китайското карго са привлечени като обвиняеми общо 19 души. Всеки един от тях ще трябва да прегледа събраните доказателства и ако има някакви възражения, трябва да ги обяви, каза за Параграф 22 във вторник (24 юли) градският прокурор на София Николай Кокинов.
Кога цялата група ще бъде изправена пред съда е Божа работа. Предявяването на материалите може да приключи до месец, но е възможно да откара и до три. Събрани са огромен по обем материали и те трябва да бъдат внимателно прегледани от защитата на обвиняемите, обясни Кокинов. Едва след това ще се напише обвинителният акт и ще бъде внесен в Софийския градски съд (СГС).
Сагата около Николай Методиев започна на 24 юли 2003 година. Тогава от МВР съобщиха, че Пилето е задържан, защото е уличен като организатор и ръководител на контрабанден внос на 5 ТИР-а с китайски стоки.
По време на разследването обаче органите изясниха, че далаверата всъщност е далеч по-мащабна. За първи път СДВР (сега СДП) получава сигнал за незаконния внос на стоки на 18 юли 2003 година. Още същия ден в складовата база на Николай Методиев край софийското с. Долни Богров е задържан един от контрабандните ТИР-ове, и то точно в момент, когато работници са разтоварвали китайските стоки. Останалите пет ТИР-а на Пилето са задържани на 19 юли вечерта, запечатани са и са оставени под полицейска охрана, но не къде да е, а именно в базата на нарушителя.
На 21 юли сутринта 2003 г. ТИР-овете са закарани в складовете по митнически контрол на фирма ММ (Милицер и Мюнх), за да бъдат проверени. Поради липса на свободни митничари проверката е извършена на 22 юли, а резултатите са силно изненадващи за държавните органи: всички камиони се оказват пълни не с китайски стоки, а със строителни материали.
Ден по-късно двамата полицаи, пазили камионите на Пилето признават, че по време на нощното им дежурство негови хора са пристигнали в складовете, прибрали са контрабандата и са напълнили камионите с редовна стока. Самите полицаи си замълчали, защото Николай Методиев ги заплашил.
Въпреки подмяната на стоката на 24 юли 2003-а Пилето е задържан. Ден по-късно аферата започва да се разплита. Оказва се, че в нея са замесени шестима митничари, все служители на ГКПП-Кулата - Ангел Ангелов, Виолета Чанкова, Петър Такев, Първан Костадинов, Александър Йотов и Михаил Георгиев.
Разбира се още, в периода януари-юли 2003 г., докато на работа е била ръководената от Ангел Ангелов смяна, през ГКПП-Кулата са преминали общо 174 ТИР-а с китайски стоки, от които 90% са на дружество Ем. Джи. ЕС., а негов собственик е Николай Методиев-Ники Пилето.
До есента на 2004 г. екипът от Националната следствена служба (НСлС) установява, че от януари до юли 2003 г. Ники Пилето е внесъл контрабандно в България не 174, а цели... 263 ТИР-а. И то само през две ГКПП-та - Кулата и Калотина.
Освен това в хода на разследването е доказано, че Ники Пилето работи не с пет, а с 20 ТИР-а, които се водят собственост на десетина от фирмите, участващи в контрабандната схема.
В края на 2004 г. НСлС приключва с разследването у нас. За да си върже гащите обаче, националното следствие изпраща съдебна поръчка до Гърция, която трябва да каже кой се е грижил за стоката на тяхна земя.
Отговорът от южната ни съседка дойде едва на 10 март 2006 година. Малко преди окончателното приключване на разследването обаче влезе в сила новият Наказателнопроцесуален кодекс (28 април 2006 г.) и делото отново забуксува - този път по процедурни причини. Това се дължеше на новото изискване делата за контрабанда да се наблюдават вече от окръжните прокуратури (дотогава те бяха наблюдавани от районните прокуратури).
Заради това НСлС изпрати материалите на Софийската градска прокуратура. Едва на 4 октомври 2006 г. Николай Методиев бе задържан, а малко по-късно и обвинен в контрабанда в особено големи размери (чл. 242 от НК), защото, според разследващите органи, става дума за далавера на стойност 3.5 млн. долара. Със същото обвинение бяха сюрпризирани и 12-имата шофьори на Ники Пилето, а пък митничарите ще отговарят пред закона само за длъжностни престъпления (чл. 282 от Наказателния кодекс).

Facebook logo
Бъдете с нас и във