Параграф22 Weekly

§22 Седмичник

ОПАСНО

Промяната в Закона за движение по пътищата, с която максималната скорост на магистралите у нас се увеличава от 120 на 140 км в час, гласувана наскоро в парламента, още не е влязла в сила. Но вече показа отрицателните си страни. Сблъсъците по бързите пътища започнаха да се увеличават и да взимат все повече жертви. Така например в петък сутринта стана верижна катастрофа на магистрала Тракия на входа към София, в която загина един човек, а пет други бяха настанени в Пирогов с потрошени крака и ребра. Причината, обяви КАТ, е несъобразена скорост.


Вярно е, че за джигитите не важат никакви ограничения, дори скоростта на пътя да е 60 км, те карат със 150 километра. Но подобни трагични инциденти всеки път ни връщат към въпроса от какъв зор трябваше да се увеличава максималната скорост по магистралите, като се има предвид неособено гладкото състояние, в което се намират? И това ли беше най важното? В Германия например, където аутобаните са равни като стъкло, максималната разрешена скорост е 130 км в час. В България - ако изключим много добре направената, но къса и тъмна като пещера магистрала Люлин, останалите две имат силно ерозирала и опасна за здравето настилка. Там всяка по-висока скорост може да се окаже фатална. Очевидно правителството сложи каруцата пред коня, като предложи да се увеличи скоростта по магистралите, преди те още да са построени в класическия им вид. Сега единственото спасение е да се набучат навсякъде знаци за ограничена скорост, каквито и сега не липсват. Но пак не е сигурно ще има необходимият възпиращ ефект...


nbsp;

Facebook logo
Бъдете с нас и във