Параграф22 Weekly

§22 Седмичник

ОЩЕ ЧЕТИРИ МИТНИЧАРСКИ ГЛАВИ ХВРЪКНАХА ЗАРАДИ ПИЛЕТО

Дори нищо да не прави, легендарният (вече) контрабандист Николай Методиев-Ники Пилето продължава да сее смут и уволнения. След като преди около месец директорът на Агенция Митници Асен Асенов изхвърли шестима служители - заради китайската афера през ГКПП-Кулата, а онзи ден на трудовата борса се озоваха още четирима митничари. Този път за далавери, въртени по пилешката схема, но през ГКПП- Калотина. Майтап бе, Уили, обича да казва най-симпатичният и най-космат телевизионен герой Алф. Де се е чуло и видяло бивш митничар да разчита на социални помощи, особено след като е участвал в далавера с 83 ТИР-а, натоварени с най-различни неща (храни, алкохол, цигари и какво ли не още) и минали по най-тънката митническа лайсна: или срещу пари на ръка, или срещу плащане на минимални митни сборове. Според проверката, извършена от Инспектората на Агенция Митници и огласена в четвъртък (8 април), четиримата служители са оформяли ТИР-карнетите, без да са проверявали камионите. Това означава, че стоките в тях не са описвани подробно - кашон по кашон, артикул по артикул, а ангро - като сборна стока по спецификация, или като нищо незначещото търговски стоки. Установено е, че митничарите са допускали и системни пропуски при задължителното (уж) попълване на графата в ТИР-карнетите, в която се описва изправността на митническите пломби. Освен това четиримата не са осъществявали пълен контрол върху стоките и превозните средства, макар да са били наясно, че фирмата на Николай Методиев - Ем Джи Ес ЕООД, е включена в т. нар. рискова група. С други думи - всички камиони, които преминават държавната граница от нейно име и за нейна сметка, подлежат на задължителна физическа проверка - разтоварване на стоката и описването й кашон по кашон, артикул по артикул. Колкото и странно да звучи обаче, проверката, заради която четиримата митничари се сбогуваха с охолния си живот на държавни служители, завинаги срина мита, че Ники Пилето е сред малцината тартори на стоковата контрабанда в България. Тъкмо обратното. Той се оказа най-обикновен превозвач, чието задължение е да закара (или да не закара) дадена чужда стока от точка А до точка Б и да улесни нейното безпрепятствено обмитяване. Докато са работили по случая, инспекторите на Агенция Митници са установили, че четиримата митничари на Калотина (работили в една и съща смяна) наистина са пуснали по пилешката схема 83 ТИР-а, но Ем Джи Ес ЕООД на Николай Методиев е била само една от 26-те спедиторски фирми, прекарали стока по канала.

Facebook logo
Бъдете с нас и във