Параграф22 Weekly

§22 Седмичник

Стратегическо

Направих една проста сметка. Шофьор съм от 1992 година. Сменил съм три коли. Първата беше Шкода 100 - умря от технологична немощ малко преди височините по магистралата след гара Яна. Втората беше Опел Корса. Тя беше жертва на българските пътища - винаги когато преминавах през по-голяма дупка, от мястото си изскачаше някаква щанга към кормилната рейка. И дотук. Следваше постилане на вестник, лягане под корсата и наместване на щангата с няколко удара с чук. До следващата дупка. Един ден просто ми писна и я продадох, като предупредих новия собственик. Той обаче беше съгласен на всичко - млад шофьор, морето му до колене. Кви дупки, моля!
Третата ми кола проявява инат напук на нашите пътища, да чукам да дърво...
Ситуацията обаче се променя. Ето, кабинетът се замисли за всички шофьори и написа Стратегия 2020 за пътния сектор. Тя обхваща всичко - от законодателство до обществени поръчки за текущи ремонти на пътищата.
Срокът 2020 г. ми се струва човешки, по нашия стандарт. Сигурен съм, че в Холандия например нямат такава стратегия. Би било обидно за тамошната пътна мрежа. Виж, ако асфалтаджиите им бяха българи, можеше и там да помислят за стратегия.
Както и да е, през 2020 г. ще съм с 28 година стаж като шофьор, ако мина между дупките. Представям си как тогава юркам колата по някоя мазна магистрала и карам дори без ръце. Защо не, макар и на 63 години, не е късно за ново начало, нали?
Склонен съм дори на корекция в датата на стратегията - нека бъде Стратегия 2030. Може и по-нагоре. Хич не ми пука. Някой ден всичко ще се оправи.
Откакто руснаците размразиха бактерията Bacillus F, която щяла да ни удължи живота до 140-годишна възраст, морето ми е до колене. Някакви дупки ли няма да надживея, я!

Facebook logo
Бъдете с нас и във