Параграф22 Weekly

§22 Анализи

БЕЗОПАСНО

Кампанията Коледата безопасна-3 се развива в погрешна посока. Тази инициатива възникна през 2007 г. по идея на еврокомисаря за защита на потребителите Меглена Кунева. Целта й бе да се повиши общественото съзнание за правата на потребителите и да се подпомага създаването на европейска култура на потребление. Тези дни в рамките на кампанията полицията нахлу в най-посещавания МОЛ на открито - базара Илиенци. Там бяха открити детски палта и блузи с пайети и декорации, които се отлепват. Малките частици можели да бъдат погълнати и малчуганите да се задушат с тях.
За нашите географски ширини подобна акция е лишена от всякакъв смисъл. Ако кампанията иска да заслужи името и целите си, тя трябва да се провежда само и единствено сред производителите и търговците на алкохол и да не се занимава повече с никакви пайети. Както е всеизвестно, на Коледа и на Нова година българинът се хвърля да пие като невидял и токсикологичните отделения на Пирогов и на другите клиники се превръщат едва ли не в изтрезвителни отделения. Почти винаги има и смъртни случаи вследствие на злоупотреба с нискокачествени напитки.
Очаква се тази година фаталните натравяния да зачестят. Не трябва да се изпуска от внимание фактът, че по-голямата част от населението няма да получи коледни парични бонуси. И естествено ще посегне към евтиното, тоест - към ментето.
Така че вместо да се занимават с детски дрешки, инспекторите и икономическата полиция да погнат нелегалните спиртоварни и търговците на ментета. Докато не е станало късно.

Facebook logo
Бъдете с нас и във