Параграф22 Weekly

§22 Анализи

НЛО ОКУПИРАТ НЕБЕТО НАД АМЕРИКА

На 24 юни 1947 г., за първи път в историята на щатската авиация и прохождащата ракетна технология, се появяват данни за летателен апарат, който се движи с около 2000 км/ч, или три пъти по-бързо от най-новите турбореактивни военни самолети. Същия ден, около 15 ч. следобед, бизнесменът Кенет Арнолд извършва поредния си полет над Маунт Рейнър в щата Вашингтон. Трийсет и две годишният мъж има солиден опит като пилот и над 4000 часа във въздуха. В този ден, както обикновено, той е на борда на едномоторния си самолет. Внезапно забелязва, на около 40 км от себе си, на височина около 3 км да се появяват с висока скорост девет летящи обекта. Опитният въздушен ас определя скоростта им на около 2000 км/час, като засича времето на прелитането им между два планински върха. Арнолд описва обектите като плоски и светли, с големината на пътнически самолет ДС-4. Те летяха така, както лети чиния, хвърлена над водна повърхност, разказва бизнесменът пред агенти на ФБР по-късно. Така Кенет Арнолд става баща на термина летяща чиния, който години след появата си неволно ще подтиква хората да търсят с очи небето. Показанията на американския бизнесмен и пилот, както и падането на неидентифициран летящ обект в Розуел, щата Ню Мексико, месец по-късно, полагат основите на дългогодишната мания, която все още държи в плен мислите на милиони хора в света.Езерото Мичиган, край чиито брегове е разположен Чикаго - един от американските символи за технологичен и индустриален напредък, все по-често се свързва с необяснимите НЛО-прояви. В докладите на десетките организации в САЩ се коментира фактът, че във въздушното пространство над езерото са се случвали и продължават да се случват мистериозни катастрофи с малки самолети.На 9 декември 2001 г.(неделя) над езерото Мичиган изчезва безследно самолет Чесна с четирима души на борда, пише в доклад на групата за брегова охрана на Милуоки. Самолет и екипаж потъват безследно във водите на езерото край залива Уилмет. Бреговата охрана започва разследване на мистериозния случай още в деня на инцидента. Търси се най-малкият знак, който би посочил действителното място, където е паднал самолетът. В помощ на екипа на бреговата охрана са изпратени хеликоптер на Морската полиция и специален моторен катер. В издирването се включват и сили на военната авиация.Междувременно са идентифицирани и трима от членовете на екипажа, излетял със самолета. Това са 61-годишният Роджър Лич от Кеноша, Уисконсин, и семейство Адам и Сюзън Буковски от Къдахи. За четвъртия човек на борда се предполага, че е бил близък приятел на Лич, пилот с над 20-годишен стаж. Роджър Лич е летателен инструктор с 30-годишен опит, свидетелства синът му Марти. Той разказва, че Адам Буковски е бил ученик на баща му и скоро е трябвало да получи лиценз за пилот. Намеренията му са били да лети на по-големи самолети с търговски цели.Командирът от бреговата охрана - лейтенант Тод Гадлин, уточнява при започването на разследването, че ако не открият екипажа веднага, едва ли някой ще оцелее след неколкочасов престой във вода с температура 7 градуса. Никой от официалните власти не може да каже кой от четиримата е бил зад щурвала, когато самолетът е загубил контакт с диспечерската кула в Илджън, Илинойс. Изясняването на този ключов въпрос е възложено на Националната транспортна застрахователна компания, но резултат няма. От бреговата охрана заявяват, че за последно самолетът е засечен от радар на международно летище О'Хеър в Чикаго - на 9 декември в 18 часа. По това време Чесна-та се намирала на 8 км източно от залива Уилмет, необяснимо е започнала да губи височина и за броени секунди пада от 500 на 100 метра. След което самолетът загубил връзка със земята окончателно.Мащабната издирвателна операция не дава никакъв резултат - не са открити нито останки от самолета, нито телата на пътниците. Чесна-та и екипажът сякаш са се стопили във въздуха. В доклада на бреговата охрана се подчертава фактът, че това е последният от серията случаи на въздушни катастрофи с малки самолети в този район, при които пътници и машини изчезват без следа.Черната съботаМесец по-късно - на 5 януари 2002 г., необясним инцидент, отново с Чесна, вдига на крак световните медии: 15-годишният Чарлз Бишъп от Палм Харбър забива с неочаквана маневра самолета си в 28-ия етаж на сградата на Bank of America в Тампа, щата Флорида. Първоначално най-разпространената версия беше, че Бишъп е последовател на Бин Ладен и продължава терористичната атака срещу САЩ, започнала на 11 септември 2001 година. По-късно тази хипотеза е свалена от дневен ред, но до истинската причина за самоубийствения таран на тийнейджъра никой още не се е добрал.Същия ден друг едноместен самолет пада по необясним начин сред хълмовете северозападно от градчето Болдър, щата Колорадо. Мястото на катастрофата е само на 40 км от щатската столица Денвър, но е... абсолютно недостъпно за автомобили. Единственият човек, който знае какво го е споходило - пилотът на самолета, загива. Нито една от наземните служби не е в състояние да даде ясен отговор какво е причинило катастрофата. В тази фатална събота още един самолет изчезва от радарите - този път край Лос Анджелис. На 32 километра южно от Ел Ей, в Буена парк, се разбива шестместен Чесна 337 Скаймастер. Според свидетелствата на огнебореца капитан Стивън Милър, след катастрофата е било невъзможно да се прецени колко човека е имало на борда. За последно чесната е бил засечен от радарите на летището във Фулъртън.Възможно ли е всички тези мистериозни инциденти с безследно изчезнали самолети да са причинени от намесата на НЛО? Все още е трудно за вярване, въпреки че подобна теза се споделя в многобройни доклади на военни пилоти, ръководители на въздушно движение и авиодиспечери от всички краища на света.През декември 2001 г. например радарите в контролната кула на летището в Толука, Мексико, засичат странен светещ обект на височина около 4000 м, който започнал... странна игра с пътнически Боинг 727, готвещ се за кацане. Светещият обект пресрещнал боинга и се разминал с него на косъм, след което започнал да кръжи над града. Официалните власти на летището в Толука наблюдавали играта на НЛО-то с бинокли. Появата на летящата чиния над мексиканския град предизвикала огромно вълнение и объркала за кратко въздушния трафик, пише в доклада на диспечерите по случая.Също през декември 2001 г. особено оживено е било и небето над Аман, столицата на Йордания, сочат сведения на уфолози. На 31 декември в 20 ч. хиляди жители наблюдават странна церемония във въздуха. Те описват един по-голям летящ обект като извънземен звезден кораб придружен от няколко конвоиращи го по-малки обекта, излъчващи неонова светлина.На какво се дължи тази интензивност на НЛО-прояви в края на 2001 и началото на 2002 година? Можем ли да обвиним някакви извънземни форми на разум като причини за странните инциденти? О.з. генерал-майор Василий Алексеев от руските ВВС, един от капацитетите по проблемите на НЛО, твърди: През 80-те години, когато служех в редовна част, забелязах, че постъпваха много съобщения за необясними явления. По-късно тези въпроси започнаха да се уточняват на ниво Министерство на отбраната и други държавни институции. Започнаха да се изпращат и експерти там, където се появяваха най-често НЛО. Като правило, това бяха зони около обекти със стратегическо значение ракетни комплекси, инсталации за военно и научно изпитание, райони с висока концентрация на технологии. Това е глобален, геополитически проблем. Сигурен съм, че американците също са събрали огромна информация.От своя страна обаче американците (най-вече военните) са пределно лаконични за подобни инциденти. Деликатността им е обяснима - в районите на Ню Мексико, Юта, Невада, Аризона, Калифорния, Уисконсин (където най-често са забелязвани НЛО) се намират множество секретни военни бази, армейски изпитателни полигони или ракетни площадки.Дали активността на летящите чинии не е проява на загрижеността на извънземните за самоубийствената склонност на земните обитатели да трупат все по-модерни и високотехнологични оръжия? Най-странното в случая е, че по този въпрос понякога плахо се изказват само отделни представители на военни институции и служби, които вече са станали цивилни...

Facebook logo
Бъдете с нас и във