Параграф22 Weekly

§22 Анализи

ТЕЛЕВИЗИОННО

Първата работа на обикновения зрител, когато удари часът на поредното световно по футбол, е да обърне внимание на телевизора. И да забрави жената.
Не че до този момент й е обръщал особено внимание, а е забравял телевизора. Не. Синият екран и досега е бил неговото спасение - в свещенното за жената време на Листопад обикновеният човек е тракал табла със студена бира в близкото кръчме.
Като стана дума за бира - след като обърне внимание на материалната част, човекът отива и си купува необходимата за поддържане на висок спортен дух пенлива течност.
Ако телевизорът е дал фира, веднага на кредит се купува нов. Хладилник - също. По време на футболно първенство търсенето на черна техника скача невероятно. А лихварството и кредитната дейност се радват на разцвет.
Въобще футболните първенства са една истинска антикризисна мярка - депутатите се стараят бързо и в срок да си свършат законодателната работа, потреблението бележи скок, организираната и конвенционална престъпност ( с изключение на домашната), намалява, полицаите забравят за синдикалните си искания...
Странно защо тази мярка не се превръща в акцент в антикризисните програми на властта. Навярно защото футболните първенства са през четири години?
Това обаче е преодолимо. Тук иде на помощ една неоценима придобивка на демокрацията - многото телевизии. Достатъчно е президентът и премиерът всекидневно да проявяват политическа воля и да се явяват по едно и също време в две различни телевизии. И да говорят за едни и същи неща. Тогава обикновеният човек няма да чака телевизора да даде фира. Просто ще го хвърля през балкона. После - ще не ще - ще иде да си купи нов. Направо два. Защото иде утрешният ден.

Facebook logo
Бъдете с нас и във