Параграф22 Daily

§22 Новини

Автокъщи примамват клиенти с лъжливи обяви за коли втора ръка

Последната тенденция сред триковете на автотърговците е да примамват кандидат-купувачи с фалшиви атрактивни оферти. След като потърпевшия отиде до автокъщата се оказва, че реално такова предложение не съществува.

Схемата се използва в момента, защото има спад на търговията със стари автомобили, предупреждават експерти, сочи Нова тв. Сделките през последната година в автокъщите са намалели между 10 и 60%, а регистрациите на коли втора ръка в КАТ от началото на годината са с 9 на сто по-малко.

Фалшивите обяви се увеличават, заради опитите на търговците да привлекат нови клиенти. Кандидат - купувачи се набират по всякакъв начин. Още повече ако пропътувате голямо разстояние, за да видите желаната кола втора ръка. „Сами разбирате, че когато вие пътувате 50-100 км до някъде или повече – ставате потенциален клиент, дори и да няма това, което търсите, ще се опитат да ви продадат нещо друго, за да не се приберете с празни ръце”, поясни Пейо Майорски от Асоциацията за защита на потребителите.

Подобен трик помага на търговците бързо да разчистват автомобили, които застояват с месеци по паркингите и са трудни за продажби, разкрива търговецът на коли втора ръка Момчил Момчилов.

Оферти на коли втора ръка на атрактивни цени и с добра поддръжка привличат при бърз преглед на обявите в сайтовете за продажби. Фалшивите обяви са или с клиширани фрази и суперлативи или с кратки и почти безлични описания на колите. Снимката също може да ви даде сигнал. Обикновено тези оферти са или без снимки или със съмнителни фотографии. Третият белег е липса на контакт с търговеца в обявата.

Цената може да е много по-ниска, само ако в обявата са отбелязани забележки към колата - дефекти или следи от удар. 
"Най-добрият вариант е да направите технически оглед на колата в сервиз преди да я купите, а също така и да направите проба в експлоатационен режим", съветват експертите.

Ако попаднете на нелоялен търговец, можете да сигнализирате Комисията за защита на потребителите. Ако се докаже нелоялната търговска практика, продавачът може да бъде глобен до 30 000 лв.

Facebook logo
Бъдете с нас и във