Параграф22 Daily

"Спаси София" иска оставката на Фандъкова:

Градският транспорт е на просия, но началниците му си делят по милион годишно

От "Спаси София" днес поискаха оставката на Фандъкова заради катастрофалната ситуация с градския транспорт. Освен с бездействие по отношение на реформирането на системата на градския транспорт с цел драстично намаляване на загубите и увеличаване на пътниците, директорите на общинските транспортни предприятия сключват неизгодни договори с неслучайни фирми, които ощетяват бюджета на общината с милиони левове всяка година, докато в същото време си разделят по 1 млн. лв. за заплати годишно.

Градските активисти споделят скандални документи, от които става ясно, че 4 млн. лв. на мандат отиват само за заплати на двадесетте члена на съветите на директори на общинските транспортни дружества с множество дублиращи се функции.

“Оказва се, че докато кметът Фандъкова заплашва софиянци, че ще им спре транспорта, защото няма пари за заплати на работниците, плащаме изключително щедри заплати на огромни и ненужни бордове на директори по време на безпрецедентна криза. Ето защо няма пари за градския транспорт – всичко отива в скандални и опорочени търгове и скъпо трудоустрояване на лоялни партийни кадри”, заяви Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.

Според данните, директорите в ЦГМ взимат по 374 000 лв. на година, а членовете на съветите на директорите както следва: на “Столичен електротранспорт” – 230 000 лв. годишно, на “Столичен автотранспорт” – 175 000 лв. годишно, като директорът Слав Монов, сключил редица скандални сделки, получава 53 000 лв. през 2021-а. Членовете на Съвета на директорите на  “Метрополитен” пък си разделят по 265 000 лв. на година.

“Скандални и неприемливи са данните, че Столичен Автотранспорт е сключил договор с посредник за доставка на газ на двойно по-високи от пазарните цени. Управляващите от ГЕРБ са сключили сделката с директно договаряне, без търг и с огромна комисионна за фирмата – посредник. Само за март надценката е над 2.5 млн. лв. – общински пари, които са отишли в частен джоб заради лошо управление. Цялата отговорност за този пир по време на най-дълбоката криза е в управлението на столицата, начело с г-жа Фандъкова”, категоричен е общинският съветник Борис Бонев.

Това е поредното скандално разкритие за лошото управление на транспорта в София. От "Спаси София" припомнят и ремонта на общежитието в "Дружба" за 3 млн. лв. на десетократно завишени цени, който бе възложен от същия директор на общинско предприятие, сключило и договора за доставка на скъп газ.

“Нека си спомним и как управляващите от ГЕРБ, начело с председателя на СОС Георги Георгиев, искаха да подарят 3 млн. лв. на частния превозвач МТК заради “случайно” сгрешена формула за изчисление на разходите. Това е поредното доказателство, че градският транспорт в София се източва, вместо да се управлява отговорно и затова в момента той се намира в тази криза”, заяви Борис Бонев.

В тази връзка, от "Спаси София" припомнят предложението си за закриване на ЦГМ и сливането на всички дублиращи се структури в единна компания с което ще бъдат премахнати десетките директорски позиции с високи заплати, секретарки, дублирани отдели, служебни коли. По този начин разходите ще бъдат драстично намалени, процесите – оптимизирани, а новата структура ще бъде значително по-ефективно управлявана.

От "Спаси София" припомнят, че билетната система, за която ЦГМ плати колосалните почти 100 млн. лв., все още не е въведена тъй като управляващите от ГЕРБ не приемат нова билетна политика, която да направи пътуванията по-изгодни и удобни за гражданите.

“От Спаси София още преди половин година предложихме цялостна и гъвкава тарифна политика – билети за безплатно прекачване, запазване на цената на годишните карти от 365 лв. и значителни улеснения за всички млади до 25 години – годишна карта от 200 лева. С тези предложения искаме да направим градския транспорт по-привлекателен както за пътуващите всеки ден, така и за онези, които го използват по-рядко. Целта е да привлечем повече пътници, да увеличим приходите на системата и да намалим задръстванията и замърсяването. Но на управляващите явно не им се бърза, за тях приоритет са поръчките, а не удобството на гражданите и отговорното управление на публичните средства”, смята Андрей Зографски от транспортния екип на "Спаси София".

Борис Бонев е категоричен, че държавата трябва да отпусне помощ за София само срещу смели реформи, ясен план и чувствителни подобрения в градския транспорт.

“Безобразно е да се търсят 220 милиона от парите на всички български граждани, за да се финансира безотговорното управление на ГЕРБ и Фандъкова в София и корупцията, която са инсталирали. Без сериозни реформи, милионите просто ще бъдат налети за огромните заплати на раздутите общински предприятия, за скандални търгове като за ремонта на общежитието в "Дружба" и за съмнителни посредници за доставка на газ на двойни и тройни цени. Това като граждани не трябва да го допуснем, не само защото става въпрос за нашите пари, но и защото лошото управление на Фандъкова в София не трябва да бъде поощрявано да продължава да ограбва София”, категоричен е лидерът на "Спаси София"  Борис Бонев.

Facebook logo
Бъдете с нас и във