Параграф22 Daily

§22 Новини

„Юнион Ивкони“: Вярно ли е, че Николай Събев е платил 300 000 лева за поста си?

Union Ivkoni във Фейсбук:

РУНД ВТОРИ: СЪБЕВ И ГОШО БОЕЦА СРЕЩУ „ЮНИОН ИВКОНИ“ И „ГРУП ПЛЮС“

Уважаеми г-н Георгиев,

на 14 май 2022 година публично ни призовахте, преди да протестираме, да ви отговорим на няколко въпроса. След направена справка в интернет, откъдето напоследък е модерно да се „черпи информация“, разбрахме, че сте осъждан и че сте говорител на един укриващ се от българското правосъдие бизнесмен с множество повдигнати обвинения. Обикновено не реагираме на подобни провокации, но случаят стана „по-особен“, когато на 14 май, няколко часа след вашата публикация, т.н. министър Събев официализира вашия пасквил, като го нарече „сигнал“. Очаквахме подобен ход от министъра. Макар да не демонстрира транспортна компетентност, същият все пак има мениджърски опит и следва да е придобил поне някаква административна рутина и ясно да съзнава, че внесеният от транспортните сдружения сигнал до ВКП срещу безпрецедентната заповед да бъдат репресирани фирмите „Юнион Ивкони“, „Груп Плюс“ и „ПИМК“, не може да не произведе правни последици за него. Не очаквахме обаче, че 5 дни след издаване на въпросната заповед за репресии ще стигне до вашите услуги, за да му фабрикувате алиби. Моля да кажете на г-н министъра, че освен за „Юнион Ивкони“ му трябва алиби за действията му и срещу другите две компании или пък може направо да напишете сигнали и за тях. Кажете му също и че нашата проверка установи, че в деловодството на МТИТС, както и това на ИА „Автомобилна администрация“, такъв сигнал не фигурира.

Г-н Георгиев,

вероятно ще ви разочароваме, но ще трябва да ви кажем, че с писанието си не сте се справил никак добре, защото в него вярно е само името на компанията ни. А ето и отговорите на вашите въпроси:

1. През 2018 година срещу „Юнион Ивкони“ беше проведена една мащабна операция, целяща отнемането на лиценза ни или най-малко нашето злепоставяне пред обществото. Вдъхновител на тези действия беше наш конкурент, покровителстван от високопоставен политик с влияние включително в административна прокуратура и МТИТС. Целта на тази операция беше да внуши на обществото, че ние сме рецидивисти в нарушенията. Срещу нас беше приложена репресия, подобна, но все пак далеч от днешната. Резултатът от тази акция възторжено беше обявен от тогавашния министър на транспорта, който заяви, че са установили 46 нарушения и стартира процедура по отнемане на лиценза ни. Г-жа Валя Ахчиева беше говорител на тази престъпна група. За всичко, случило се тогава, уведомихме компетентната прокуратура, както и ръководството на БНТ, като представихме и нашите неоспорими доказателства. Към днешна дата нямаме информация какви досъдебни производства са образувани и на какъв етап са те. Единственото което знаем е, че тогавашният ръководител на административната прокуратура вече не я ръководи, високопоставеният политик вече е вън от политиката, тогавашният министър на транспорта подаде оставка, а г-жа Ахчиева не работи в БНТ, което ни кара да мислим, че сме предоставили достатъчно сериозни аргументи в полза на обвинението. А компетентният съд отмени всичките 46 наказателни постановления с изключение на едно, което е силно показателно, че всъщност не ние сме нарушителите, а тези които издевателстваха срещу нас.

2. В 30 годишната си история сме изминали половин милиард километра, реализирали сме 1 200 000 курса и сме превозили повече от 35 млн. пътника. За цялото това време имаме един инцидент със загинали пътници по време на изпълнение на курс и това е инцидентът на АМ „Тракия“, при който загинаха 6-ма, за които жалим и днес. Този инцидент е предизвикан от друго МПС, чиято вина потвърди и Върховният съд на Република България. Както шофьора, така и фирмата са абсолютно невинни и това се знаеше от самото начало. В далечната 2007 година при друг инцидент, случил се на АМ „Хемус“, по вина на другия участник в пътно-транспортното произшествие, за огромно наше съжаление загина наш шофьор. Г-н Георгиев, очевидно е, че сте нает да ни злепоставите, но недейте да спекулирате с човешките животи, ние сме длъжни да се грижим за тях и всички цифри посочени по-горе показват, че го правим добре. Знаем, че не сме съвършени, но денонощно работим за това да гарантираме максимална сигурност.

3. Няма и никога не е имало съдебно решение на ВАС срещу нас или пък срещу институция във връзка с нас, камо ли пък за някакви наши откази за представяне на документи.

4. Не знаем за проверки, които са покривани, протакани и смачквани от който и да е прокурор, призоваваме ви, ако вие знаете нещо повече, да изнесете публично тази информация.

5. Ивайло Константинов, както е видно от Търговският регистър, не е съдружник или управляващ „Юнион Ивкони“ от 7 февруари 2019 г. Същият е председател на „Националното сдружение на автобусните превозвачи“, чийто член е „Юнион Ивкони“. Със същия поддържаме добри колегиални отношения. Не знаем дали има нов „Баварец“ и дали е приятел с г-н Горанов, но от медиите се осведомихме, че властите в България официално потвърдиха че джипът на г-н Горанов не е краден, както твърдите.

6. „Юнион Ивкони“ има възлагане на превози от повече от 30 общини в България. Всички възлагания са по реда на ЗОП, процедурите са публични и вместо да внушавате как кметове ни подаряват печеливши линии, проверете първо дали изобщо има такива линии и после дали някое възлагане е незаконно.

7. Нито г-н Борисов, нито г-жа Фандъкова някога са ни възлагали градски автобусни линии в София. Последното ни възлагане на такива линии е било в периода 2002-2007 година.

8. Ние не знаем за случай, в който сме превозвали деца като багаж, но щом вие имате тази информация, предайте я на г-н Събев, за да разнообрази проверките си.

9. Не знаем дали ББР е на Пеевски, както твърдите, но знаем че имаме кредит от тази банка, който е с най-високата възможна лихва, който е редовно обслужван от нас, въпреки финансовите затруднения, които изпитваме. Същият кредит беше одитиран многократно, включително по време на стрес тестовете, извършени на банката, включително и от правителството, чиито говорител сте вие.

10. Ежедневно превозваме и протестиращи, и контра протестиращи, и фенове, и отбори, и ансамбли и хиляди редовни пътници. Съжаляваме, ако някога, когато сте протестирал, сме ви уязвили с това, че сме си вършили работата.

11. Вероятно с г-н Събев ползвате един и същ консултант, защото споделяте неговата опорна точка, че спряната „хранилка” е причина за протестите ни. Господа, това, което наричате „хранилка” е Регламент на ЕС, който казва, че възложителят субсидира изпълнителя до размера на направените разходи, плюс разумна печалба. А доколко ние участваме в „хранилка“ преценете сам:

95% от приходите на „Юнион Ивкони” са от международни и междуградски линии, които не подлежат на субсидиране. Градските линии, които обслужваме, имат 5% дял в нашия портфейл. Тези градски линии са системно недофинансирани, с изключение на 2021 година, когато на нас и на всички останали превозвачи бяха изплатени дължимите от държавата субсидии и компенсации по-скоро като изключение и като анти-кризисна мярка. С оглед избягване на всякакви спекулации ето и официалните цифри за последните 3 години:

2019 година – общо изплатени субсидии и компенсации 2,09 млн., при нетна загуба от обслужването на градски линии плюс предоставени намаления на правоимащи групи граждани 3,5 млн. лева.

2020 година – общо изплатени субсидии и компенсации 2,88 млн., при нетна загуба от обслужването на градски линии плюс предоставени намаления на правоимащи групи граждани 4,6 млн. лева.

2021 година – получени субсидии и компенсации в общ размер 4,15 млн. лв.

Приходите ни за 2020 и 2021 година, след изплатените субсидии и компенсации, са намалели спрямо 2019 г. с 34,9 млн. лева, а по COVID мерки общо за двете години сме получили 13,8 млн. лв.

12. Ето и с какъв чадър от „ДАИ” се ползва „Юнион Ивкони“ – за периода от 2018 година до днес са ни извършени общо 352 тематични и комплексни проверки.

Г-н Георгиев,

с радост ще ви дадем среща в съда, за да говорим без посредници и при спазване на българското законодателство. Днес ви отговаряме, само защото се явявате важен фактор в стратегията на г-н Събев за унищожаване на българските превозвачи. Нека това не ви кара да мислите, че бихме водили диалог с вас през социални медии, през традиционни медии или на друга сцена, различна от съдебната зала.

До тогава можете да си уплътните времето с няколко въпроса към вашия съратник Ник Събев като например тези:

1. Вярно ли е, че е платил 300 000 лв. за поста си?

2. Има ли конфликт на интереси, заемайки тази длъжност?

3. Истина ли е, че продължава да менажира фирмата си, като почти ежедневно посещава офиса си?

4. Истина ли е, че „Еконт” е получил лиценз за финансови услуги и има ли това връзка с капитулацията на „Български пощи”?

5. Истина ли е това, че МТИТС не може да закупи 300 компютъра, необходими на „Български пощи”, за да продължат работа?

6. Има ли връзка агресията му срещу „Юнион Ивкони” с това, че миналата година получихме лиценз за куриерски услуги, освен с участието ни в протестите?

Питайте го г-н Георгиев, виждаме че сте любознателен. Питайте, иначе ние ще питаме!

Facebook logo
Бъдете с нас и във