Параграф22 Daily

§22 Новини

КЗП и Министерството на туризма провериха четиризвезден хотел по сигнал на студенти

Комисията за защита на потребителите и Министерството на туризма (МТ) провериха по сигнал на студенти четиризвездния Интерхотел във Велико Търново. Основната цел на инспекцията е да се уточнят обстоятелствата по случая и да се съдейства на туристите да получат компенсация за по-ниското качество на предоставената услуга. „Когато един търговец не предостави това, което се е задължил по договор, той дължи обезщетение на потребителя съответно за непредоставените услуги или нанесените вреди и щети“, обясни Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара“ в КЗП. Туристите могат да претендират за обезщетение от 10 до 20 процента при липса на отопление, както и за допълнителни 10 процента при липса на топла вода от стойността на нощувките.

От хотела поеха ангажимент да обезщетят студените за неудобствата при настаняването им за празника.

По време на съвместната проверка на институциите по конкретния сигнал бяха установени няколко несъответствия с изискванията на законодателството към хотелите с четири звезди. Сред тях са, че част от стаите не са отоплени, а в някои от баните вентилаторната инсталация не работи. За административните нарушения инспекторите на КЗП съставиха акт.

Хотелът вече е бил санкциониран заради лошите условия и отказа за съдействие на КЗП при извършването на проверките. За установените нарушения КЗП е уведомила Министерството на туризма, което на свой ред е стартирало процедура по понижаване на категорията на мястото за настаняване. От администрацията на хотела посочват пред камерата на Нова телевизия, че след последната инспекция на КЗП и МТ преди два месеца са започнали дейности по реновирането му и към момента 17 от стаите са ремонтирани.    

Facebook logo
Бъдете с нас и във