Параграф22 Daily

§22 Новини

Мерцедес лъже най-много за разхода на гориво, твърди Transport&Environment

Разликата между реалния разход и обявения в брошурата на производителя може да е повече от 30%, пише „Автопрес 2001. Най-големи разлики са засечени в гамата на „Мерцедес“, сочи доклад на брюкселския център „Транспорт и Околна среда“ (Transport&Environment, Т&Е). Средно разликата в данните при експлоатацията на автомобилите от частни лица и лабораторни данни е нараснала до 31%. За сравнение през 2001 г. тази разлика е била 8%. При фирмените автомобили разликата е още по-фрапираща – тя е цели 43%.

По оценката на T&E тези различия водят до това, че средностатистическият европейски водач ежегодно влиза в непланирани разходи за гориво от около 500 евро годишно. За целия цикъл на експлоатация на колата това прави над 5500 евро. Лидер при манипулациите в лабораторните изпитания за разход на гориво се оказва „Мерцедес“ . На второ място се нарежда БМВ, следван с много малка разлика от „Форд“.

Марките на „Дженеръл мотърс“ (като „Опел“, например) са на четвърто място, а след това се нарежда „Фолксваген“. Дори при „Рено“, „Пежо“, „Ситроен“ и „Тойота“, които са класирани на по-задни места, разликата между лабораторната и реалната консумация на гориво може да достигне 25%.

Ако колата ви харчи 40% повече от заявеното в брошурата ѝ от производителя, това не значи, че натискате прекалено здраво педала за газта. Работата е там, че „Мерцедес“ днес е лидер в манипулирането на изпитанията на колите си, получавайки в лабораторни условия показатели, които е невъзможно да бъдат постигнати в реалния живот, се казва в съобщението на T&E.

От своя страна обаче „Мерцедес“ отбелязва, че правилата за изпитания за определяне разхода на гориво се налагат от органите на ЕС, а разликата между лабораторните и реални показатели се обяснява именно със стила на каране и наистина може да достигне до 30%.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във