Параграф22 Weekly

§22 Новини

МВР демонстрира 48 часа умишлена безпомощност

Шофьор на джип "Ауди Q7" помете в първите минути на 27 март 2014 г. точно седем коли, паркирани на ул."Крум Попов" в София и след това избяга. Както казват писателите - стопи се в нощта. Освен това произшествието става на еднопосочна улица, обозначена с нарочен знак за това и нарушителят е влязъл срещу движението.


Това бе новина №1 за медиите в ранния четвъртък - и тя бе тиражирана с най-различен подтекст: от злорадството че отново има нещо, свързано - макар и в минало време, с футболния клуб от Борисовата градина - до простия стремеж да се остане на "върха на новинарската вълна".


Сензацията явно успя, защото - въпреки отсъствието на виновника от местопроизшествието в Лозенец, той веднага бе назован поименно, макар понякога с условно наклонение. Имало дори свидетел - пострадал собствник на возила от произшествието. Всички обаче сочеха с пръст като пряк виновник един от босовете на сметосъбиращата фирма "Титан" Димитър Борисов, екс-шеф на ФК ЦСКА. Часове по-късно обаче тази уж сигурна информация се превърна в някаква загадка, след като самият извършител бе открит в Италия, откъдето категорично отсече да има нещо общо с инцидента: "В Италия съм. Нямам общо с инцидента", заключи той. Освен това Димитър Борисов обяснил, че "никога не шофира колата си сам, защото си има шофьор".


Затова е учудващо нежеланието на СДВР и на Пътна полиция-София, да съобщат нещо по-конкретно около този индицент, разбунил духовете на публиката. На Интернет-сайта на СДВР има само обобщена информация за четвъртък, 27 март: посетени пътнотранспортни произшествия от 5 часа на 26 март 2014 г. до 5 часа на 27 март 2014 г- 2 тежки и 113 леки. Явно в тази бройка влизат и потрошените коли по ул. Крум Попов". И досега няма никаква информация по случая. Кой? Как? Защо?


Според Пътна полиция - София пък, за периода от 0,00 до 24,00 часа на 27.03.2014 г. в столицата са били регистрирани 5 тежки пътно - транспортни произшествия, 40 леки пътно - транспортни произшествия с 5 ранени граждани. Но в характерните за денонощието три произшествия не се посочва инцидента на улц. Крум Попов", въпреки че на него е имало полиция. Кого прикриват КАТ и СДВР?


Това мълчание поражда куп най-естествени въпроси, на които няма никакъв отговор. Кой удари през нощта седем коли на ул."Крум Попов"? Защо полицията мълчи за инцидента повече от 48 часа? Толкова ли е трудно да се установи извършителят на деянието, след като джиповете Ауди Q7 не са толкова масови возила дори и в София? Защо свидетелите посочиха "точно" Димитър Борисов? Бил ли е той на 26 и 27 март тази година в Италия? И ако е там кой има ползата от неговото набедяване? Или кой е ползвал колата му? Защото има моторни возила, които са известни на страшно много хора. И неговото е едно от тях.


Остава последният въпрос: защо явно пияният водач е влязъл в улицата срещу движението? И защо след удара на първите една-две коли е продължил все така напред? Отговорите на тези въпроси са лесен като детска приказка само на пръв поглед. Защото няма да обясни мотива, определящ личното поведение на извършителя?


Собствениците на джипове Ауди Q7 са известни в КАТ и оглед на возилата им не представлява никакъв проблем след 6 часа сутринта. Това може да се извърши вътре в един-два часа, дори те да не са в София. Второ, няма как следите от толкова последователни удари с други коли из улица "Крум Попов" да се прикрият дори в супербъз тенекеджийски сервиз с нощна смяна. Защото са останали парчета боя по пострадалите коли, по които лесно може да идентифицира както датата на производство на самото Ауди Q7, така и българското возило от точно тази серия. Явно удрящата кола е налице. И лесно ще се разбере дали е свързана с боклуджийския бос и с неговите фирми по някакъв начин. Или не.


Трето, чрез информационната система на Граничен контрол може да се установи само за минути дали Димитър Борисов е напускал страната на път за Италия тази седмица. Ако ли пък не е, да се потърси и извика за справка. Ако пък е още на Апенините, да се търси в България друг виновен водач.


И накрая! Кой запуши с цяла шепа устата на МВР, на СДВР, на Пътна полиция - София? Толкова ли е властимащ и властносещ та наложи подобна информационна завеса?


Рано или късно ще имаме отговор на всички тези въпроси. Проблемът е, дали дотогава шофьорът-нарушител няма да си е платил на ръка на пострадалите и да получи пълна анонимност и спасение от бъдещи съдебни искове? Страшно е обаче, ако силов орган на властта участва в подобен сценарии!

Facebook logo
Бъдете с нас и във