Параграф22 Daily

§22 Новини

Най-често потребителите търсят КЗП за консултации преди покупката

В приемните на Комисията за защита на потребителите по Черноморието от началото на сезона са постъпили около 60 жалби и сигнали на потребители за нарушения, които са извършени от търговци спрямо тях. Поискани са над 100 консултации по въпроси, касаещи защитата на потребителските права. Данните обяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, цитиран от БНР.

"В почти два пъти повече от случаите потребителите търсят нашите експерти, за да могат да се информират предварително за това какви са евентуалните рискове, които ги "дебнат" по време на тяхната почивка, как биха могли да се защитят, ако някой недобросъвестен търговец предприеме спрямо тях действия, които не са в съответствие с изискванията на закона и на добрите практики", обясни Маргаритов.

В началото на летния сезон КЗП разкри свои постоянни приемни в големите градове и курортни комплекси по Черноморието в полза на почиващите туристи.

Най-често жалбите касаят разминаване на реалните условия в хотелите и очакванията на клиентите за нещата, които трябва да получи по време на почивката си. Експертите са установявали, че в някои хотели предоставяните услуги не съответстват на категоризацията на обекта - липсват основни услуги, които са задължителни за дадената категория.

Клиентите подават оплаквания и срещу получаваните в заведенията услуги са свързани най-вече с менютата - за липсваща информация за грамажа на ядките или посочване на цените в евро, вместо в български лева, както е задължително по закон.

Постоянно действащите приемни на КЗП по Черноморието ще функционират до края на активния летен сезон.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във