Параграф22 Daily

§22 Новини

Съдят Samsung за подвеждаща реклама на „водоустойчивия“ Galaxy S10

„Samsung Galaxy S10 е водоустойчив смартфон с рейтинг на защита от вода и прах IP68“. Това става ясно от почти всяка една реклама, включваща характеристиките на един от най-скъпите модели на корейската компания. Но при подробен анализ на тестовете за апарата става ясно, че проверките на качеството са били извършени само в обикновена питейна вода. Австралийската комисия за защита на конкуренцията и потребителите (ACCC) внася съдебен иск срещу Samsung във Федералния съд в страната, обвинявайки компанията, че подвежда своите потребители, като залага на рекламна кампания с различни соленоводни и сладководни басейни. Това научаваме от технологичното издание Wccftech.com.

„ACCC обвинява рекламите на Samsung в разпространението на фалшива и подвеждаща информация за смартфоните Galaxy и достъпните начини на употреба във всички видове водна среда, включително океани и плувни басейни, и убеждаването, че в живота на телефона той може да бъде излаган на подобни условия, въпреки че това не е вярно“, се опише в официалното изявление на комисията, сочи телевизия Блумбърг.

IP68 дава гаранция, че смартфоните Galaxy могат да бъдат използвани до 30 минути във вода на дълбочина до 1,5 метра. Рекламите показват, че апаратите се използват във всевъзможни водни среди, но в същото време Samsung добавят в инструкциите за употреба на телефона, че тестовете са извършени само в питейна вода и условията на гаранцията не обхващат потапянето в други типове течност. Терминът, който се използва за Galaxy S10, e „водоустойчив“ (water-resistance), а не „хидроизолиран“ (water-proofing), което дава основа за ответен отговор от самата компания.

„Samsung застава зад маркетинга си и представянето на своите смартфони, като водоустойчиви. Също така сме уверени, че предоставяме на клиентите си безплатни средства за правна защита по начин, който съответства на задълженията на Samsung съгласно гаранцията на производителя и австралийското законодателство. Удовлетворението на потребителите е водещ приоритет за Samsung и ние сме отдадени на това да работим в техен най-добър интерес“, пише компанията в отговор на обвиненията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във