Параграф22 Daily

§22 Новини

Велислав Величков: Пишат се опасни закони на коляно, настава пълна законодателна боза

 "Удължаването на извънредното положение не може да спре работата на една държава, на нейните системи - на властите, които гарантират, че тази държава е правова. На практика в България две от трите власти - парламент и съдебна система, не работят. Народното събрание се събра единствено за приемане на закона за извънредното положение и за бюджета. От съдебната власт работи само прокуратурата, т.е. една от страните в процеса, по един списък от дела, основно наказателни и административни, по които има открити заседания", написа във Фейсбук председателят на Инициативата "Правосъдие за всеки" Велислав Величков - бивш депутат от ОДС (1997-2001), според когото това ни води към диктатура.

Няколко мисли за извънредната държава, превенцията и властовата паника в Корона времената:
- От вчера живеем в условия, каквито не познаваме и се разчита сами да се ограничаваме. Така ни каза и премиерът на среднощен брифинг. Ако не го правим, ни грози жестока глоба и дори затвор след последващото среднощно творчество на народните представители;

- същите тези народни предсатвители разписаха празен лист на Кризисния щаб, здравния министър и правителството, като им гласуваха извънредно положение по чл.84, т.12 от Конституцията, без дори да поискат да разберат какви мерки ще се прилагат, по какъв начин, при какви условия и с какви гаранции за спазване на основните конституционни права на гражданите. Часове по- късно гласуваха "спешни поправки" в НК, без да знаят кой и за какво ще прилага арести за неспазване на карантината и как ще протичат съдебните процедури, като бързи или нормални съдебни производства; Това се нарича пълна абдикация на Парламента от властта в уж парламентарната република;

- първият видим резултат от "извънредното положение" и триразовите брифинги на щаба и министрите е, че паниката видимо завладя Страната и особено София, като хората се втурнаха да се презапасяват със спирт, картофи и, неизвестно защо, тоалетна хартия!?

- Властта по управление на кризата минава в ръцете на двама генерали и двама министри - Мутафчийски с гардероба от различни униформи и Борисов - премиер, с министрите на здравеопазването и вътрешните работи;

- Целият контрол върху ситуацията и спазването на недоразписаните още мерки отива в Прокуратурата и лично в ръцете на Главния прокурор, като там ще се преценява кой и как нарушава мерките и наредбите, ще се издават заповеди за арест и ще се повдигат обвинения. Утре може да те арестуват, защото си кихнал без маска в градския транспорт! Ето ви и възможност за прокурорска диктатура, която се твърдеше, че не е възможна, а републиката си стана вече прокурорска, така или иначе;

- Издадените заповеди от министъра на здравеопазването се променят в ход от МС само няколко часа след разписването им, като все още не се знае със сигурност кои обекти остават отворени и кои затворени; всички тънат в неведение какво следва и дали входовете на София и пътищата към Столицата ще останат отворени;

- Гарите и автогарите са отворени, а моловете честично затворени, като така най - сериозните рискови места от бързо разпространение на заразата остават активни!

- На входа на болници и поликлиники, поне вчера, е нямало входящ санитарен контрол на влизащите. Свободно се е влизало в дирекция "Миграция" и документи за самоличност на МВР - СДВР, където са потенциално най - опасните контакти с чужденци от цял свят;

- Правителството и НС не обсъждат дори приемането на компенасторни мерки за подкрепа на бизнеса, който затваря врати и на този, който излиза в режим home office, не се дискутира временно спиране на плащанията за данъци, осигуровки и кредити за определен период, нито поне спиране на лихвите за времето на карантината и извънредното положение;

Толкова за мерките и хаоса, в който се взимат със скорост "на час/ден по лъжичка" . Сега си задайте въпроса колко от тях могат да се въведат просто като извънредни мерки от министъра на здравеопазването и МВР, както и по прокурорско нареждане, и колко касаят наистина "извънредно положение", което се регулира от Закона за Отбраната и въоръжените сили?! И защо бе нужно въвеждане на извънредно положение в страната за пръв път от 1944-45 година, както и дали тези хора, които го въвеждат знаят какво да правят с него и имат ясен план за действие? Защото, когато боравиш с истинско оръжие, се изкушаваш да го ползваш и не се знае кога заредената пушка на стената може да гръмне или някой просто да се изкуши да натисне спусъка, с който се разстрелват правата и свободите ни!

Трябва да е пределно ясно, че извънредно положение, гласувано без ясни мерки, параметри и условия, дава възможност на двама - трима души в държавата сами да преценяват къде свободата свършва за сметка на сигурността и кои права могат да ни ограничат, а това може да е прекалено голям риск, особено в държава, в която управляват пагоните, шлиферите и каскетите! А, когато загубиш правата си, рано или късно губиш и сигурността, и свободата си, но тогава вече може да е късно! Иначе днес София изглежда празна, странно спокойна и леко тъжна, а навън е пролет, дано е за добро!

Facebook logo
Бъдете с нас и във